Hønefoss Skiskytterklubb (HSSK) ble stiftet i 1984 og er underlagt Buskerud Skiskytterkrets (BSSK), som består av 10 aktive klubber med tilsammen cirka 250 utøvere, fra Kongberg i sør (IL Bevern) til Ål og Geilo i nord.

Organisasjonsnummer: 883450132
Kontonummer: 22800819273

Pr 1.mai 2022 har HSSK cirka 80 medlemmer og 12-15 aktive utøvere, blant dem er to eldre utøvere som hevder seg på nasjonalt nivå.

HSSK er også medlem i Norges Skiforbund og utøvere kan delta også i langrennskonkurranser som medlem av klubben.

Les gjerne mer om Buskerud Skiskytterkrets her. Kretsen arbeider under Norges Skiskytterforbund, som du kan lese mer om her.

Buskerud Skiskytterkrets har spesielt ansvar for oppfølging og utvikling av løpere i alderen 13-16 år (BSSK13-16), og arrangerer 4-5 treningssamlinger hvert år i samarbeid med klubbene.

På samlingene er det aller mest fokus på fellesskap, lek og utvikling av gode relasjoner. Samtidig blir utøverne tilbudt et gjennomtenkt treningsopplegg, de blir fulgt opp over tid, og lærer om trening og treningsformer tilpasset alder, nivå og årstid.